Çanakkale Şehitlik Turu Detaylı Gezi Programı

Çanakkale Şehitliklerini gezmek istiyorsanız öncelikle yapmanız gereken internet yada telefon yoluyla gezmek istediğiniz günden bir gün önce bizlere ulaşarak yerinizi ayırtmanız veya biletinizi almanızdır. Çanakkale Şehitlik gezilerinde bir standart söz konusudur. Gezi standardı yol güzergahına bağlı olarak yıllardır belirli bir çerçeveye oturmuş durumda idi. Fakat 14 yıllık tecrübemize ve konu üzerindeki hakimiyet ve uzmanlığımızla sizler için özel bir güzergah hazırladık. Güzergahımız orjinal savaş kronolojisini ( olayların cereyan etme sıralamasını ) takip etmektedir. Hemen sizlere Günübirlik Çanakkale Şehitlik Turu programımızın içeriğinden bahsedeyim. Yazımın başında da belirttiğim gibi işinizi şansa bırakmamak için bir gün öncesinden bizlere ulaşarak yerinizi ayırtıp rezervasyon yapmanızı rica ediyorum. Buluşma saatini takip ( 08.30 ) buluşma noktamızda sizlerle bir araya geliyoruz. Erken bile gelmiş olsanız bizleri beklemek zorunda kalmıyorsunuz. Buluşma saatinden çok önce biz zaten sizleri orada hazır bekliyor oluyoruz ve sizleri   tura başlamadan deniz kokusu eşliğinde sabah çayınızı yudumlamanız için yönlendiriyoruz. Tüm misafirler bir araya geldikten ve sabah çaylarımızı yudumladıktan sonra çok az sayıda insanın tanıklık ettiği keyifli bir kıtalar arası yolculuk yapmak ve Gelibolu Yarımadasına geçmek üzere feribota biniyoruz. Çanakkale deniz kıyısında bir kent olduğundan, Çanakkale Savaş Alanları ve Şehitlikleri kapsayan Gelibolu yarımadasına geçebilmek için köprü olmadığından dolayı yegane deniz ulaşımı feribotu tercih etmek zorunda kalıyoruz. Gezimiz öncesi rehberimiz sizlere boğaz yolculuğu sırasında gözünüze çarpacak değişik objeler hakkında bilgi vererek bunlara daha anlamlı ve farklı bir açıdan bakmanız için ön bilgilendirme yapıyor.  Feribot karşı kıyıda Kilitbahir adındaki şirin ve tarihi bir köy iskelesine yanaşıyor. İçerisinde Fatih Sultan Mehmet'in yaptırdığı kaleyi barındıran bu şirin sahil köyü gezimizin ilk noktası. Kalenin hemen sonrasında bulunan ve Sultan Abdülhamit tarafından yaptırılan Namazgah Tabyası ise ilk durak noktamız. Tabyaya geldiğimizde aracımızı park yerinde bırakarak incelemek üzere ayrılıyoruz. Tabya içerisinde bir müze barındırmakta, aynı zamanda deniz kıyısında boğazı seyir edebilmeniz için bir bakı terası mevcut. Namazgah Tabyasında bulunduğumuz süre içerisinde rehberimiz sizlere; Birinci Dünya Savaşı öncesi dünyanın genel durumu nasıldı, savaş nasıl başladı, savaş öncesinde Osmanlı Devleti ne durumdaydı, savaşa nasıl girdi, Çanakkale Cephesi nasıl ve neden açıldı, Osmanlı Boğazı savaşa nasıl hazırladı, savunmamız ne durumda idi, tüm bu detaylar hakkında bilgi veriyor ve Çanakkale Deniz Savaşı'nda önemli yere sahip olan Türk Topçusu hakkında bilgi aldıktan sonra yolumuza devam ediyoruz. Bir sonraki durağımız ise savaşta gösterdiği kahramanlıkla savaşa damgasını vurmuş Seyit Onbaşı ile adını duyurmuş Rumeli Mecidiye Tabyası. Tabya içerisinde Çanakkale Savaşları'ndan kalma üç büyük toptan birini barındırmakta. Aynı zamanda Seyit Onbaşı'mızın anıtı ise tabyanın hemen altında deniz kıyısında yer almakta. Buradaki ziyaretimiz esnasında Çanakkale Deniz Muharebeleri ve 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi hakkında bilgi aldıktan sonra Nusret Mayın Gemisi ve Seyit Onbaşı'mızı anarak buradan ayrılıyoruz. Kuzey Cephesi olarak adlandırılan Anzac Koyu - Arıburnu - Conk Bayırı hattına hareket ediyoruz. Gökçeada'ya feribot ulaşımının sağlandığı Eceabat - Kabatepe yolunu takiben Anzac Kooyu'na varıyoruz. Anzac birliklerinin 24 Nisan'ı 25 Nisan'a bağlayan gece 04.30 da çıkarma yaptıkları ve savaş sonuna kadar kaldıkları Anzac Koyu'nu rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Burada Atatürk'ün 1934'te Avustralyalı annelere yazdığı mektubun konusu olan Arıburnu Anzac Mezarlığı'nı geziyor ve Sarı Yarlar olarakda bilinen tepeler hattına hareket ediyoruz. İlk durağımız savaş döneminde bölgede subay olarak görev yapan daha sonra ise Avustralya Genel Valiliği'ne kadar yükselen Lord Casey'in anılarından esinlenerek yapılan Mehmetçiğe Saygı Anıtı. Kuzey Cephesinin en çekişmeli ve kanlı muharebelerinin yaşandığı Kanlı Sırt ve Kırmızı Sırt ile gezimiz devam ediyor. Kanlı Sırt'da yer alan Avustralya Lone Pine Anıtı'nı yakından inceledekikten sonra orjinal savaş hattı ve orjinal siperler arasından lağım tünellerini de görerek Kırmızı Sırt'a doğru yürüyoruz. Bu esnada Çanakkale Savaşlarının en kanlı günü olarak bilinen 19 Mayıs taarruzu hakkında rehberimizden bilgi alıyoruz. Kırmızı Sırta ulaşıp aracımıza bindikten sonra 57. Alay Şehitliği'ne hareket ediyoruz. Mustafa Kemal'in komutasında 25 Nisan'daki çıkarmalar ve sonrasındaki muharebelerde destan yazan 57. Alay Sehitliği ve gerçek seğitliği olan Kesik Dere Şehitliği'ni rehberimiz eşliğinde geziyoruz. Son gazimiz Hüseyin Kaçmaz'ı da andındak sonra Mehmet Çavuş Anıtı'na hareket ediyoruz. Arı Burnu Yarlarına en iyi bakış açısına sahip olan bu ziyaret noktamızda gerekli bilgileri aldıktan sonra Conk Bayırı hattına hareket ediyoruz. Rehberimiz ile birlikte 261 Rakımlı tepede inerek burada yer alan kitabelere göz atıyor ve rehberimizden bilgi alıyoruz. Siperlerin arasından kısa bir yürüyüş ile Conk Bayırı'na geçiyoruz. Conk Bayırında; Mustafa Kemal Atatürk Heykeli, Yeni Zelanda Anıtı, Atatürk'ün Saatinden Vurulduğu Yer, Tünel ve Siperleri görüp, Anafartalar Ovası ve Tuz Gölüne Mustafa Kemal'in gözetleme yerinden panaromik bir bakış atarak rehberimizden Anafartalar Cephesi hakkında bilgi alıyoruz. Conk Bayırı'ndaki ziyaretimizi tamamladıktan sonra Güney Cephesi yolculuğumuz başlıyor. Kabatepe - Alçıtepe yolunu takiben Alçıtepe Köyü'ne ulaşıyor ve yemek molası veriyoruz. Yemek molası sonrasında bölgedeki ilk müze olan ve bir çok savaş eserini sergileyen Salim Mutlu Müzesi'ni gezdikten sonra Ertuğrul Koyu'na Hareket ediyoruz. Savaşta tahrip olmuş Seddülbahir Köyü'nün içidenden geçerek Ertuğrul Koyu'na ulaşıyoruz. İngilizlerin Cape Helles Anıtı'nı inceledikten sonra Ertuğrul Tabyası'nı ziyaret ediyoruz. Yahya Çavuş ve askerlerinin destansı hikayesini rehberimizden dinledikten sonra Yahya Çavuş anıtı ve Şehitliğini ziyaret ediyoruz. Burada şehit olan askerlerimizi andıktan sonra Çanakkale Şehitler Abidesi'ne doğru yola çıkıyoruz. Kanlı Dere üzerinden geçerek Morto Koyu yolundan Çanakkale Şehitler Abidesi'ne varıyoruz. Burada; üzerinde şehitlerimizin adının ve memleketinin yazılı olduğu sembolik mezarları, Türk Bahçesini, Çanakkale Savaşı Röylefini, Çanakkale Şehitler Abidesi ana gövdesini, Atatürk Çanakkale'de Heykelini, Mechul Asker Mezarı'nı, Yaralı Asker Heykeli'ni rehberimiz eşliğinde gezdikten sonra hareket ediyoruz. Sonraki durağımız ise Gerçek Şehitlik olarak da bilinen Şahindere Sargı Yeri Şehitliği. Buradaki ziyeretimizi tamamladıktan sonra Soğanlı Dere Sargı Yeri Şehitliği'ni ziyaret ediyoruz. Savaş zamanından kalma orjinal kabirleri gördükten ve rehberimizden bilgi aldıktan sonra dönüş yolculuğumuz başlıyor. Dönüş yolumuzda bulunan Havuzlar Şehitliği ve diğer bölgeler hakkında da bilgiler alarak Kilitbahir'e varıyoruz. Kilitbahir - Çanakkale Feribot Hattını kullanarak Çanakkale'ye varıyoruz. Sizleri uğurluyor ve gezimisi sonlandırıyoruz.