Çanakkale Şehitlik Turları

Tur Programı Detaylı
Sabah saat 8:30'da Çanakkale İskele Meydanında buluşma ve ardından Feribot ile Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Park'ına geçiyoruz. Öncelikle Kilitbahir Köyünde Avrupa yakasından turumuza katılacak olan ziyaretçilerimizle buluşuyoruz. Ardından Fatih Sultan Mehmet tarafından 1452 yılından yaptırmış olduğu Kilitbahir Kalesi'ni ziyaret ediyoruz. Daha sonra Kilitbahir Kalesi’nin hemen güneyinde, kalenin bitişiğinde, boğazın kenarında yer alan Namazgah Tabyası Şehitliğini ziyaret ediyoruz. Sonrasında ise Rumeli Mecidiye Tabyası Şehitliğini ziyaret ediyoruz. Sırada Çanakkale Savaşının Kahramanlarından ve kilit isimlerinden biri olan Seyit Onbaşımızın Anıtı ziyaret ediyoruz ve bu arada resim çekmeniz için kısa bir mola veriyoruz. Bu kısa molanın sonrasında yolculuğumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz. Gezi güzergahımızın üzerinden bulunan Havuzlar Şehitliği( Gerçek Şehitlik)'ni görüyoruz ve araç içinde yapılan anlatım ardından devam ediyoruz.
Sıradaki hareket noktamız ise Şahindere Sargıyeri Şehitliği( Gerçek Şehitlik). Şahindere Sargıyeri Şehitliğini ziyaret ettikten sonra rotamızı Alçıtepe Köyü'ne çeviriyoruz ve köyde bulunan Özel Salim Mutlu Müzesini geziyoruz. Müze ziyaretimizden sonra bölgemizin sembolü olan Çanakkale Şehitler Abidesi'ne hareket ediyoruz. Çanakkale Şehitler Abidesini rehberimiz eşliğinde anlatım ile geziyoruz. Daha sonra Ertuğrul Koyu ve Yahya Çavuş Anıtı bölgesine hareket ediyoruz. Ertuğrul Koyu ve Yahya Çavuş Anıtı'nı ziyaret ettikten sonra tekrar Alçıtepe Köyü'ne ÖĞLE YEMEĞİ için dönüyoruz. Çanakkale Şehitlik turu

Yemek sonrasında Gelibolu Yarımadası'nın Kuzey kısmında bulunan Mehmetçiğe Saygı Anıtı'na hareket ediyoruz. Araç içinde ki anlatımdan sonra sırasıyla Kanlı Sırt Avustralya Anıtı, Kırmızı Sırt Tünel ve Siperler ardından 57. Alay Şehitliği'ne hareket ediyoruz. Burada araçtan inerek rehberimiz eşsiz anlatımı eşliğinden bölgeyi ziyaret ediyoruz. Anlatım sonra Conkbayırına hareket ediyoruz. Yolumuzun üzerinde bulunan 1994 senesinde çıkan orman yangını sırasında şehit olan Çanakkale Orman bölge müdürü Talat Göktepe Anıtı'nı görüyoruz. Ardından 261 Rakımlı Tepe'ye geliyoruz ve araçtan inerek rehberimizin anlatımı ile yürüyerek Conkbayırına doğru hareket ediyoruz. Bu bölge bulunan Atatürk'ün Gözetleme Yeri ve Atatürk'ün Saatinin Parçalandığı yerleri ziyaret ediyoruz. Bu bölgedeki anlatımdan sonra aracımıza geri dönüyoruz ve Eceabat'a hareket ediyoruz. Yolumuzun üzerinde bulunan Kemal Yeri'ni araç içinde yapılan anlatımla ziyaret ediyoruz ve Eceabat ilçesine doğru devam ediyoruz. Sizinle birlikteliğimiz Eceabat ilçesinde son buluyor. Anadolu yakasından bizlere katılmış olan misafirlerimizle vedalaştıktan sonra Çanakkale İskelesinde buluşmuş olduğumuz misafirlerimizle birlikte Feribot'a biniyoruz ve turumuz burada son buluyor.